791-050-837radek@tylkowoda.pl8:00 - 18:00

Woda, źródło zdrowego treningu!

Post 22 of 27

Warto trenować, warto pić wodę!

Woda jest immamentnym i najważniejszym składnikiem naszej diety, który zarazem jest niezbędny człowiekowi do życia. Człowiek bez dostarczenia wody do organizmu jest wstanie przeżyć od 3- 5 dni. Dla porównania, bez pożywienia człowiek może przeżyć aż 40 dni! Woda dostarcza nam między innymi składniki odżywcze, jak i wydala produkty przemiany materii.

Wysiłek fizyczny wymusza uzupełnianie płynów

Wszyscy ludzie uprawiający aktywny tryb życia, są zmuszeni do uzupełniania regularnie płynów. Wysiłek fizyczny podnosi temperaturę organizmu, co powoduje wzrost przepływu krwi do skóry oraz pocenie się. Każdy organizm inaczej reaguje na wysiłek fizyczny, jest to uzależnione od predyspozycji, wieku, rodzaju treningu i samego wytrenowania organizmu, co jest uzależnione od ubytku wody podczas treningu.

Konieczne uzupełnianie

Człowiek nie jest w stanie magazynować wody potrzebnej na pokrycie swojego zapotrzebowania na wodę podczas wysiłku, dlatego konieczne jest jej uzupełnianie. Brak odpowiedniego nawodnienia organizmu podczas wzmożonej aktywności fizycznej może powodować wydłużenie czasu regeneracji organizmu, zmniejszenie efektywności fizycznej oraz może wpłynąć negatywnie na zdrowie.

Ubytek wody około 2% masy ciała obniża wydolność człowieka o mniej więcej 10% – nie wspominając o utracie siły i szybkości.

Jak uzupełniać płyny w organizmie ?

Uzupełnianie wody należy rozpocząć przed pojawieniem się objawów pragnienia, odczuwanie go następuję z opóźnieniem i negatywnie wpływa na organizm. Samą wodę trzeba pić regularnie w ciągu całego dnia, nie tylko podczas treningu.
Woda w porównaniu z innymi napojami np. sokami (nie wspominając o innych, przesłodzonych kolorowych napojach) o dużej zawartości węglowodanów, jest znacznie szybciej wchłaniana i jest wykorzystywana bezpośrednio po spożyciu – szczególnie podczas treningów. Natomiast przy długotrwałych treningach, wzrasta również zapotrzebowanie na węglowodany, do czego nadają się przygotowane do tego napoje izotoniczne.

Efektywniejszy trening

Picie wody powinno odbywać się tak samo jak odżywianie, czyli lepiej pić częściej, ale mniejsze porcje zamiast pić jednorazowo dużą dawkę płynów. Picie w dużych ilościach tzw. „duszkiem” jest niewskazane, ponieważ zmusza serce do większego wysiłku, co osłabia nasz organizm podczas treningu, zwiększa odczuwanie zmęczenia, płyny zostają szybciej wydalone, a pragnienie nie ustaje. Niewielkie ilości napoju powodują, że organizm wchłania wodę do tkanek, co przyczynia się na efektywniejszy trening jak i na większą wydolność organizmu.

Menu
Czy chcesz otrzymać poradnik:
"Jak filtrować wodę w gospodarstwie domowym" ?
Gdzie wysłać poradnik ?
Możesz sprawdzić swoją skrzynkę odbiorczą ;)
OK